Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1818
Τίτλος: The influence of entertainment, utility and pass time on consumer brand engagement for news media brands: a mediation model
Συγγραφείς: Riskos, Kyriakos
Hatzithomas, Leonidas
Dekoulou, Paraskevi (Evi)
Tsourvakas, George
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: news media brands
consumer brand engagement
mediation model
entertainment
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Πηγή: Journal of Media Business Studies
Τόμος: 19
Τεύχος: 1
Πρώτη Σελίδα: 1
Τελευταία Σελίδα: 28
Επιτομή: Given that the current media condition provides numerous channels that create interaction between news media brands and consumers, the concept of consumer brand engagement (CBE), referred as being the interactive relationships between consumers and brands is more crucial than ever in the media sector. The purpose of this study is to examine the direct and indirect effects of three motives, utility, entertainment, and pass time, on consumer brand engagement for online news media brands. A causal model that illustrates both the direct and indirect effects of the three motives on CBE reveals the critical role of entertainment as a mediator. Utility and entertainment positively impact CBE, whereas pass time is negatively associated with CBE for online news media brands. Entertainment positively mediates the relationship between utility and CBE as well as influencing the negative relationship between pass time and CBE.
URI: https://doi.org/10.1080/16522354.2021.1887439
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1818
ISSN: 1652-2354
2376-2977
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/16522354.2021.1887439
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
The influence of entertainment.pdfThe influence of entertainment297,89 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons