Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1029
Τίτλος: | Students’ perception and acceptance of web-based technologies: a multi-group PLS analysis in Romania and Spain |
Συγγραφείς: | Balta, Nuri Mâță, Liliana Gómez, Carlos Hervás Tzafilkou, Katerina |
Τύπος: | Article |
Θέματα: | FRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics) |
Λέξεις-Κλειδιά: | Higher education Internet use attitude scale IAS measurement model Students’ attitudes |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 17-Απρ-2020 |
Εκδότης: | Springer |
Πηγή: | Education and Information Technologies |
Τόμος: | 25 |
Τεύχος: | 5 |
Πρώτη Σελίδα: | 4437 |
Τελευταία Σελίδα: | 4458 |
Επιτομή: | The study is conducted on 558 under-graduate students in Romania and Spain to examine potential differences in perception and acceptance items towards using web-based technologies. The research model is based on the Internet Attitude Scale (IAS) and measures Perceived Enjoyment, Perceived Anxiety, Perceived Usefulness and Computer Self-Efficacy. Results from country-based group comparisons reveal significant differences in all four constructs, while gender does not seem to affect any of them. Multiple-group PLS analysis reveals similarities but also a couple of differences in the relationship paths for the Romanian and Spanish students. Overall, the examined model fits well in the combined-complete population. |
URI: | https://doi.org/10.1007/s10639-020-10170-y https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1029 |
ISSN: | 1360-2357 1573-7608 |
Αλλοι Προσδιοριστές: | 10.1007/s10639-020-10170-y |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Οικονομικών Επιστημών |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Ruomo_PLS_SpainRomania.pdf | 2,08 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.